عوارض و خواص و مزایای نوشابه کوکا کولا

نوشابه‌ گازدار معمولاً حاوی آب به عنوان ماده اصلی، دی اکسید کربن، قند، نگهدارنده و طعم‌دهنده طبیعی یا مصنوعی هستند، سالانه بیش از 34 میلیارد گالن نوشابه در بیش از 200 کشور جهان فروخته می شود که میلیاردها دلار درآمد ایجاد می کند. در برخی از کشورهای در حال توسعه‌، برخی افراد سودجو با استفاده از محتویات نامطلوب به تولید کوکا کولای تقلبی مبادرت می ورزند تا درآمد زیادی به جیب بزنند.

فرمول کوکاکولا

فرمول دقیق طعم دهنده های کوکاکولا، یک راز تجاری است. نسخه اصلی محصول، به مدت 86 سال در انبار اصلی آتلانتا نگهداری می شد.

ترکیبات اولیه فرمول کوکاکولا

در هنگام راه اندازی کمپانی کوکاکولا ( Coca-Cola )، دو ماده اولیه مهم در تولید نوشیدنی کوکائین و کافئین بودند. فرمول اولیه پمپرتون حاوی پنج اونس برگ کوکائین در هر گالن تقریباً معادل با 37 گرم در هر لیتر بود که مقدار قابل توجهی است. در سال 1891، کندلر ادعا کرد که فرمول ابداعی پمپرتون تغییر یافته و نسخه جدید کوکاکولا تنها حاوی یک دهم از این ترکیبات است.

در سال 1904، کمپانی به جای استفاده از برگ های تازه گیاه کوکائین به استفاده از بقایای حاصل از استخراج کوکائین که سطوح پایینی از این گیاه را دارد، روی آورد. امروزه عصاره کوکائین مورد استفاده در تولید کوکاکولا در شرکت استپان نیوجرسی تهیه می شود، این شرکت تنها واحد مجاز دولت فدرال برای واردات و فرایند برگ های کوکائین است و گیاه را از کشورهای بولیوی و پرو تأمین می کند.

دانه کوکا

دانه کوکا ( Coca ) به عنوان منبع کافئین و طعم دهنده در نوشابه عمل می کند. این دانه حاوی حدود 3.5-2 درصد کافئین بوده و طعم تلخی دارد. هر 12 اونس کوکاکولا حاوی 34 میلی گرم کافئین است که معادل با 9.8 میلی گرم در هر 100 میلی لیتر است.

از سال 2012، کوکاکولا به طور رسمی در همه کشورهای جهان به جز کوبا و کره شمالی در دسترس است.

طراحی بطری کوکاکولای اصلی بر چه مبنایی بوده است؟

در سال 1915، کوکاکولا با شرکت روت گلس ایندیانا، جهت ایجاد یک بطری جدید و شاخص قرارداد همکاری امضا کرد. شرکت قصد داشت که طراحی را بر مبنای شکل برگ کوکائین یا دانه کولا انجام دهد، اما چون در آن زمان قادر به تهیه عکس یا تصویر در کتابخانه محلی نبودند، غلاف کوکائین را انتخاب کردند. این شکل بطری در سال 1920 میلادی به یک استاندارد تبدیل شد.

شیشه نوشابه کوکاکولا اصل

آیا یک محدوده بهینه دما برای خوردن کوکاکولا وجود دارد؟

به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی، در رقابت با سایر برندها شرکت کوکاکولا اعلام کرد که دمای بهینه برای سرو نوشابه وجود دارد که در محدوده 3.3-1 درجه سانتی گراد (38-34 درجه فارنهایت) است. در این راستا حتی فروشندگانی را به مراکز فروش اعزام کرد تا این استانداردها را عملی نمایند.

محصولات کمپانی کوکاکولا

شرکت در حدود 4000 نوشیدنی مختلف با 500 برند مختلف تولید می کند. در واقع، اگر هر روز یک محصول از این مجموعه امتحان کنید، حدود 11 سال طول می کشد تا بتوانید همه محصولات را استفاده کنید.

عوارض و خواص و مزایای نوشابه کوکا کولا

کوکاکولا اولین نوشابه فضایی

دهه 1980، زمان هیجان انگیزی برای این برند بود، کوکاکولا اولین نوشیدنی غیر الکلی بود که توسط فضا نوردان مورد استفاده قرار گرفت. در سال 1985، فضانوردان شاتل فضایی چلنجر، این نوشیدنی گازدار را در قوطی فضایی مخصوص مصرف کردند.

آیا کوکاکولا در صبح را امتحان کردید؟

در دهه 1980، کوکا کولا سعی کرد افراد را متقاعد کند هنگام صبح نوشابه مصرف کنند. یک طوفان رسانه ای ارقامی ارائه کرد که نشان می داد مردم قهوه صبحگاهی را با کوکاکولا جایگزین کرده اند. مقاله لس آنجلس تایمز مدعی شد که تنها جوامع کشاورزی از نوشیدنی های تلخ در صبحگاه لذت می برند. با این حال، کمپین شکست خورد، زیرا نتوانست مردم را متقاعد کند که بیدارشدن با نوشابه گازدار طبیعی است.

ویژگی های نوشابه تقلبی کوکاکولا

  • بطری هایی که در ساخت این نوشیدنی های تقلبی استفاده می شود، از سطل زباله جمع آوری می شوند و به درستی شسته نشده و دارای انواع میکروب هستند و می توانند باعث ایجاد بیماری های خطرناک برای مصرف کنندگان شوند.
  • آب مصرفی در ساخت این نوشیدنی ها مقطر نیست، بنابراین ممکن است باعث بیماری تیفوئید یا هپاتیت شود.
  • رنگ های مورد استفاده در نوشابه های تقلبی، در واقع رنگ های صنعتی هستند که برای سلامتی بسیار مضر هستند و ممکن است باعث نارسایی کلیه شوند.

تشخیص کوکاکولای تقلبی و اصل

  1. سطح نوشابه درون بطری را بررسی کنید

    این آسان ترین و مؤثرترین روش، برای بررسی نوشیدنی های تقلبی است. جعبه‌ های نوشابه بیرون از مغازه روی هم چیده می‌شوند، لازم است سطح آب بطری‌ ها را به دقت بررسی کنید. اگر تغییرات زیادی در سطح آب وجود داشته باشد، بطری ها تقلبی هستند، زیرا آن ها به صورت دستی پر می شوند، بنابراین تغییرات زیادی در سطح مایع وجود دارد.
    سازندگان اصلی، پرکن های خودکار دارند، بنابراین احتمال تغییرات سطح مایع اندک بوده و انحراف 5 ± میلی لیتر در بطری های نوشابه محتمل است، اما این انحراف در نوشابه های گازدار تقلبی به طور چشمگیری بالاتر است.

  2. بطری را تکان دهید

    روش دوم شامل تکان دادن بطری است. بطری نوشابه را برداشته و خوب تکان دهید. اکنون محتویات بطری را جلوی نور مرئی مورد مشاهده قرار دهید، اگر ذراتی در بطری ظاهر شد، نوشابه تقلبی است. زیرا در فرایند تولید از بطری نو استفاده نمی شود. علاوه بر این، در تهیه محصول از آب لوله کشی به جای آب تصفیه شده استفاده می شود که آثار آن در فرآورده نهایی مشهود است.

  3. وضعیت بطری و لیبل نوشیدنی را چک کنید

    در صورت مشاهده هر گونه آسیب و خراشیدگی بر روی لیبل، یقین بدانید که نوشابه تقلبی است زیرا تولید کنندگان محصولات تقلبی قصد دارند بدین وسیله هزینه تولید را کاهش و حاشیه سود خود را افزایش دهند.
    همچنین برخی سودجویان بطری های مستعملی که توسط مشتریان دور انداخته می شوند را پر می کنند. تنها درپوش این بطری ها نو است، زیرا درپوش ها را به دلیل آب بندی نمی توان چند بار مورد استفاده قرار داد.

اقدامات پیشگیرانه برای نوشابه تقلبی

  • در صورت مشاهده موارد فوق، فروشنده و محصول را تحریم کنید، این امر به کسادی بازار محصولات تقلبی کمک می کند.
  • بطری های فلزی کوکاکولا را سوراخ کنید تا از آن ها برای ساخت بطری تقلبی استفاده نشود.

آیا نوشابه کوکاکولایی که در ایران تولید می شود اصل است؟

با توجه به تحریم های آمریکا نوشابه کوکاکولای آمریکا نمی تواند در ایران فعالیت داشته باشد و به همین علت نوشابه کوکاکولای اصل آمریکا معمولا از طریق ترکیه، ارمنستان و امارات به ایران وارد می شود ولی شرکت خوشگوار توانسته است لایسنس کوکاکولای آمریکا را از طریق نمایندگی این شرکت در آلمان اخذ نماید و نوشابه کوکاکولا را با فرمولاسیون کوکاکولای آمریکا در ایران تولید نمایید.

قیمت و خرید نوشابه کوکاکولا اصل

شما در سایت می بازار می توانید نوشابه کوکاکولا اصل آمریکا ، ترکیه ، ارمنستان، دبی و ایران را خریداری نمایید. برای این منظور می توانید به صفحه خرید نوشابه سیاه خانواده مراجعه نمایید.

 

نوشابه سیاه

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *